IŠSAMUS YCM 2024 TARPTAUTINIO FINALO UŽDAVINIŲ APRAŠYMAS

Šioje skiltyje rasite detalesnę informaciją apie užduotis, kurias turėjo atlikti konkurso dalyviai. Kiekvienai užduočiai atlikti mokiniai turėjo 45 minutes. 50 balų buvo aukščiausias įvertinimas už gerai atliktą užduotį.


1. Valeo – ADAS: adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC) su avarinio stabdymo funkcija.

Ant specialaus skydelio buvo padėtas radaro jutiklis. Dalyviai naudojo keturis varžtus, kad atliktų erdvinį kalibravimą naudodami kalibravimo taikiklį ir priekinę kamerą. Jei jutiklis buvo sukalibruotas teisingai, visi rezultatai buvo surašyti į atitinkamus lapus. Paskutinėje šios užduoties dalyje reikėjo osciloskopu patikrinti reikiamus duomenis (amplitudę, dažnį, trukmę).

2. Varta - Transporto priemonės elektros sistemos parametrų nustatymas ir akumuliatorių būklės tikrinimas.

Vartos užduotis susidėjo iš kelių dalių. Pirmojoje - konkurso dalyviai turėjo išbandyti automobilio akumuliatoriaus veikimą, įskaitant užvedimą.

 

Antroje dalyje, dalyviai tyrė transporto priemonės įkrovimo sistemą, ieškojo gedimo, o tada turėjo rasti būdą, kaip šį gedimą pašalinti.

 

Trečioje dalyje, matavo stovinčios transporto priemonės srovės iškrovą ir turėjo skaičiuoti, kiek akumuliatoriaus energijos sunaudojo per 20 stovėjimo valandų.

 

Paskutinėje dalyje pagal išmatavimus iš trijų pateiktų baterijų reikėjo pasirinkti vieną, kuri geriausiai tiktų montavimui.

 

3. ZF Aftermarket – transmisijos diagnostika ir remontas, sugadintų komponentų keitimas ir visos sistemos surinkimas.

ZF užduotis tikrai užtruko daug laiko. Reikėjo diagnozuoti BMW X5 4000 408 AG ZF 8HP pavarų dėžę per 45 minutes ir ją suremontuoti, pakeisti pažeistus komponentus ir galiausiai surinkti visą sistemą. Net mokytojai pripažino, kad ir jiems ši užduotis buvo sunki.

 

 

 

4. Bosch – KTS diagnostikos testerio naudojimas atitinkamoms akumuliatoriaus HV reikšmėms nurodyti ir jas įvesti į valdymo lenteles.

Varžybų dalyviai KTS diagnostikos testeriu turėjo nustatyti tinkamas elektromobilio aukštos įtampos akumuliatoriaus reikšmes ir surašyti jas į kontrolines lenteles. Atlikdami šią užduotį, jie turėjo pamiršti automobilio prijungti prie įkroviklio. Kitas iššūkis buvo tai, kad KTS kalba buvo nustatyta į anglų.

 

5. Continental – paskirstymo diržo keitimas.

Tradiciškai „Continental“ daugiausia dėmesio skyrė laiko nustatymui, ypač VW 1.6/2.0 16V TDI CR (variklio kodas: CAYC/CFFB) paskirstymo diržo keitimui. Ypač buvo vertinamas teisingas techninės dokumentacijos naudojimas, procedūros laikymasis ir įrankių naudojimas.

 

 

 

6. Elring – tarpiklio keitimas

Elring užduotį sudarė septynios papildomos užduotys. Variklio, kuris buvo ant stovo, nustatymas ir tinkamų atsarginių dalių paieška kataloge; išmetimo vamzdžio tarpiklio keitimas pagal instrukcijas; vožtuvų dangtelių ir galvos dangtelių išardymas; nuimti cilindro galvutę nuo variklio bloko ir patikrinti variklį; tinkamo cilindro galvutės tarpiklio storio parinkimas; iš naujo buvo reikalinga sumontuoti tarpiklius ir pakeisti veleno alyvos sandariklį, naudojant pateiktus įrankius.

 

 

 

7. Febi

„Febi“ užduotyje dalyviai pirmiausia turėjo atlikti trumpą teorinį testą, skirtą išmatuoti pasirinktų hibridinių jėgos pavarų atsparumą, ir tuo pačiu metu patikrinti matavimus naudojant „Pico“ diagnostikos įrenginį.

 

8. Filtron – filtrų atpažinimas ir keitimas

Užduotį sudarė kelios papildomos užduotys. Pirmajame etape mokiniai turėjo surūšiuoti ant stalo padėtus filtrus į tinkamas grupes. Antrajame etape jie turėjo rasti kuro, oro, alyvos, salono ir oro džiovintuvo filtrų vietą. Jie turėjo kataloge surasti teisingą oro filtro numerį ir jį teisingai pakeisti.

 

 

 

9. Meyle – pilnas automatinės pavarų dėžės alyvos keitimas

Atlikdami šią užduotį mokiniai turėjo atlikti pilną pavarų dėžės alyvos keitimą automobilyje Mercedes C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921

 

Reikėjo atidžiai patikrinti išleidimo vožtuvo padėtį ir patikrinti, ar alyva buvo išleista tik iš vienos ar dviejų vietų.

10. Moto-Remo – turbokompresoriaus sistemos analizė ir keitimas

Moto-Remo yra šių metų naujokas ir konkurso dalyviams parengė užduotį, kurioje jie turėjo patikrinti svarbiausias turbokompresoriaus dalis, turinčias įtakos tinkamam turbo veikimui.

 

 

 

11. NRF – oro kondicionavimo sistemos patikra

Dar vienas naujokas – NRF, konkurso dalyviams parengusi oro kondicionavimo sistemos patikrą. Mokiniai turėjo diagnozuoti problemą, dėl kurios trūksta šalto oro iš kairiosios kintamosios srovės angos, ir tada nustatyti gedimą. Įprastai šiai užduočiai mokiniai skyrė mažiausiai laiko.

 

 

 

12. Schaeffler – paskirstymo grandinės keitimas

Schaeffler pateikė užduotį, susijusią su 1.8 TSI variklio paskirstymo grandinės pakeitimu pagal specifikaciją

 

13. Korpusas – Kuro ir transmisijos alyvos keitimas

Paskutinė užduotis buvo iš „Shell“ ir ją sudarė dvi sudėtingos užduotys: variklio alyvos ir alyvos keitimas pavarų dėžėje. Konkurso dalyviai buvo paprašyti kataloge surasti tinkamą alyvą varikliui ir pavarų dėžei. Be to, jie turėjo paaiškinti, kuo skiriasi API GL 4 ir API GL 5 alyvos.